ח"כ מרגי: "התלמידות היחידות שנפסלות הן ספרדיות"

"אין לדיין מה שעיניו ראות, כשאני יושב מול מנהל המחוז החרדי אני רואה שאין שום בת אשכנזיה שנשארה בבית אלא אם כן מדובר בהורים לבנות שלא מקבלים את סמכות המחוז החרדי מכל מיני סיבות"
admin2 16 Comment on ח"כ מרגי: "התלמידות היחידות שנפסלות הן ספרדיות"

אמש במהדורה המרכזית עם אבי מימרן התראיין ח"כ יעקב מרגי • לדבריו: "אין אף תלמידה ממוצא אשכנזי שנמצאת ללא סמינר" • מנהלי הסמינרים מפלים בנות לצורך מיתוג הסמינרים שלהם" • לגבי רישום אזורי: "לא רוצים לכפות"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
"אין לדיין מה שעיניו ראות, כשאני יושב מול מנהל המחוז החרדי אני רואה שאין שום בת אשכנזיה שנשארה בבית אלא אם כן מדובר בהורים לבנות שלא מקבלים את סמכות המחוז החרדי מכל מיני סיבות"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) התראיין הערב במהדורה המרכזית בקול חי עם אבי מימרן.

בתחילת דבריו מגדיר מרגי את התופעה של בעיית רישום התלמידות לסמינרים: "לומר שיש הצלחות רבות למגר את התופעה זה לא, א"א למגר את התופעה אבל כן הצלחנו לצמצמם אותה וליצור תקדימים שלא היו בעבר".

מרגי תוקף את מנהלי הסמינרים: "לא סתם היה איומי סרק של מנהלי הסמינרים הם לימדו אותנו להוריד מהם את הסמכות, הם מאלצים אותנו לחוקק חוק שהרישום יהיה דרך העירייה ולא בסמכותם".

ח"כ יעקב מרגי הסביר את התופעה והדילמא שעוברת על האחראים בנושאף "עיריית מודיעין עילית עיר חרדית, רב הקהילה שם הרב קסלר שולט בקהילה שלו ביד רמה, יחד עם ראש העיר החליטו לעשות את השיבוץ מטעמם, נתתי הנחיה למחוז החרדי ולעוזריי לסגת אחורה, מה שקרה זה שהרב קסלר המרא דאתרא של העיר לקח לעצמו את השיבוץ וכשראה שהסמינרים חזקים ולא מעוניינים לקבל את השיבוץ נאלצתי להעביר את זה למשרד החינוך". "אני לא יכול לקבל את זה שהרב קסלר פתאום מרים ידים אני ראיתי את הציונים של התלמידות מדובר בתלמידות טובות אני לא יהיה לעזר לתלמידות שלא הולכות בקו של הסמינר, מכל הבנות שנמצאות ללא סמינר אין אחת אשכנזיה" קובע מרגי.

לדבריו: בירושלים עד שצביקה כהן סגן ראש העיר לא התמנה לממונה של האגף החינוך החרדי הינו מתמודדים עם מאות בנות, מרגע שהתמודד הוא הוריד את זה בכמות רבה הוא יושב כבר כמה חודשים וישב עם מנהלי הסמינרים כעת נשארו 20 בנות ללא סמינר".

על הטענה שישנם בנות שנדחות בוועדת ערער עונה ח"כ יעקב מרגי: "אין לדיין מה שעיניו ראות, כשאני יושב מול מנהל המחוז החרדי אני רואה שאין שום בת אשכנזיה שנשארה בבית אלא אם כן מדובר בהורים לבנות שלא מקבלים את סמכות המחוז החרדי מכל מיני סיבות"

עוד אמר ח"כ יעקב מרגי: "לפני כמה שנים בחיי הרב עובדיה התמודדנו עם מאות בנות בירושלים הוא הורה לנו להקיים וועדה של רבנים שתטפל באפליה והשנה עבדנו קשה מאוד מוקדם יותר מזמן הרישום בשביל להזהיר את מנהלי הסמינרים שלא יגרמו לנו לפעול בצורה כזאת".

לגבי רישום אזורי אומר ח"כ יעקב ועקנין: "אנחנו לא רוצים לכפות על אנשים את הקבלה של הבנות אנחנו מצפים ממנהלי הסמינרים שיבינו כבר את האופן של קבלת הבנות ויפסיקו עם התופעה שהם מעוללים לאותם הורי התלמידות"

"התחושה שלי שחלק ממנהלי הסימנרים מפלים בנות לצורך מיתוג הסמינר שלהם כשבאה תלמידה ונפסלת בגלל בעיה של ציונים בתעודה או השקפה לא תואמת אותה תלמידה נדחת בערער אבל רוב המקרים הסיבה שהתלמידה נפסלת זה מסיבה לא מקצועית" קובע ח"כ יעקב מרגי.



16 תגובות

מיין תגובות
  1. 15

    שטויות במיץ תותים!!!!!!!1
    אני מכירה אחת אשכנזיה מקרוב שלא התקבלה!!!
    אז סיתמו ותפסיקו להתבכין!!!!!

  2. 13

    מעניין שרק האשכנזים מפלים עובדה שבישבות הספרדיות לא תמצא אשכנזי אחד ובישיבות האשכנזיות יש מלא ספרדים אז פה מי מפלה????????????????לכל הספרדים לא צריך להדחף לאשכנזים יש לכם את המוסדות שלכם תהנו ואם לא תהנו אז תרקדו קדאצ'קה על היידים.

  3. 12

    לא נכון וכן נכון לא נכון וכן נכון

  4. 11

    כנראה שלאשכנזים יש כבוד עצמי ואם לא רוצים אותם הם לא יספרו לאף אחד וימצאו פיתרון גם אם הם לא מרוצים הם יקפלו את הזנב ולא יתבכינו בראש חוצות ולכן אתם לא שומעים עליהם אבל יש ויש שלא קיבלו

  5. 10

    אמת , אבל רובם שלא מתקבלות זה רק האלו עם העור השחום במקצת

  6. 9

    שטיות רק כאלה עם בעיות לא מתקבלות בחורה טובה תמיד תתקבל

  7. 8

    אחותי, אשכנזיה "טהורה", לא התחילה היום את כיתה ט'. כן, בלי סיבה. אתם מוזמנים לראות אותה.

  8. 7

    עכשיו תרגישו מה קורה לבחורות הטובות הספרדיות שכל השנים היו להם צרות בגלל היותן ספרדיות כן אחותי לא יתקבלה רק בגלל זה והמנהל אמר את בפרוש
    יבוא משיח צדקינו ויגאלנו אין מנוס מאז ועד עולם היה שנאה בין המזרחיים להאשכנזים ורק תמשיך להיות עד שהקב"ה יגאלנו
    לא רק בנושא הזה גם בהקמת המדינה וכל תחומים שלא תרצו

  9. 6

    אנחנו מרגישים כל הזמן אבל אין לנו את מקצוע ההתבכינות וגם זה לא אייטם

  10. 5

    זו לא אייטם מציאות מאז ועד עולם הגאולה שלנו תגיע יחד עם המשיח בעזרת ה'

  11. 4

    יואל מה, הטיפש איזה אשכנזי יגיע לישיבה ספרדית אלא אם כן הוא בעל מום
    אבל מה שבטוח בישיבות הספרדיות יש הצלחה ענקית אתם מזמן כבר לא … תמשיכו לריב ביניכם המחבלים והשונאים

  12. 3

    בקול יעקב ישיבה ספרדית טובה לומדים אשכנזים

  13. 2

    באמת בקול יעקב יש אשכנזים אתה טועה בגדול זה היה פעם עכשיו אין שם אחד כזה
    למרות שהיא ישיבה משוכנזת שעוד בוחרים ג' בקלפי
    כל האשכנזים ברחו תיהיה רגוע, ישיבה ספרדית בסטייל אשכנזי חבל מאוד אבל יש כאלה מה לעשות מזויפים מפחדים מהצל של עצמם כמו…

  14. 1

    טוב לא ידעתי חבל